چند نکته کلیدی درباره انتخاب پاکت نامه مناسب

انتخاب پاکت نامه مناسب

نکات کلیدی برای انتخاب پاکت نامه مناسب : پاکت نامه ها ممکن است ساده به نظر برسند، اما نقش مهمی برای کسب و کار شما دارند. پاکت نامه برای تحویل چک حقوق، ارسال مدارک، ارسال فاکتورها و خصوصی نگه داشتن پیام ها ضروری است. جای تعجب نیست که پاکت نامه ها در طیف وسیعی از اندازه ها و سبک ها عرضه می شوند. بیشتر شما پاکت معمولی را خیلی خوب می‌شناسید. انواع گوناگون از پاکت های نامه در اندازه و رنگهای مختلف وجود دارد. اگر صاحب کسب ‌و کاری هستید که مکاتبات را پست می‌کنید، مهم است که پاکت‌های مناسب را در دست داشته باشید. ما در این مقاله  با یادآوری یک سری نکات به شما در انتخاب درست پاکت نامه کمک میکنیم.

پاکت خود را متناسب با مرسولات پستی خود انتخاب کنید

هنگامی که در حال خرید پاکت نامه هستید، معمولاً بهتر است با در نظر گرفتن آنچه در داخل آن قرار میگیرد، پاکت مناسب را انتخاب کنید. اگر بسته پستی شما برایتان از اهمیت خاصی برخوردار است، بنابراین برای اطمینان از درست بودن بسته ‌بندی وقت بگذارید. انواع مختلفی از پاکت ها برای نگهداری انواع خاصی از اسناد یا مدارک طراحی شده اند. در حالی که اکثر مرسولات پستی می توانند به راحتی در پاکت های معمولی قرار بگیرند، ما می دانیم که اکثر مرسولات پستی در پاکت های پستی استاندارد پست نمی‌شوند.

اگر فاکتور یا صورت حسابی را پست می‌کنید، یک رنگ امنیتی می‌تواند به مشتریان یا همکاران شما این اطمینان را بدهد که اطلاعات این پاکت شخصی می‌باشد و از دید دیگران در امان است. مجلات، کاتالوگ ها و اسناد حجیم باید در پاکت های کاتالوگ بزرگتر ارسال شوند تا محتویات داخل آن آسیب نبیند. از پاکت‌های  پنجره دار که دارای قسمتی شفاف است، برای ارسال صورت حساب ها استفاده کنید. برای ارسال هدایا و کارت‌های پستال نیز پاکت‌های مخصوص با طراحی های زیبا وجود دارد که مخصوص این گونه هدایا می‌باشند.

برای انتخاب  پاکت نامه مناسب اولین قدم چیست؟

نامه های پستی خود را به راحتی و ایمن با پاکت های مناسب ارسال کنید. هنگام خرید پاکت، حتما پروژه، ابعاد و گزینه های چاپ سفارشی خود را در نظر بگیرید.

اندازه و تناسب در پاکت نامه مهم است

شما نباید برای قرار دادن مرسولات پستی خود در پاکت نامه دچار مشکل و کشمکش شوید. و یا برای قرار دادن نامه داخل پاکت مجبور به تا زدن آن شوید. زیرا بعضی از اوراق و اسناد رسمی نباید تا خوردگی داشته باشند. بنابراین انتخاب پاکت با اندازه مناسب بسیار مهم می شود. پس چگونه پاکت نامه با اندازه مناسب را برای پست خود انتخاب می کنید؟

نحوه اندازه‌ گیری و انتخاب پاکت نامه مناسب

ابتدا بیایید نحوه اندازه گیری پاکت ها را بررسی کنیم. اندازه پاکت نامه ابتدا با کوتاه ترین ابعاد نشان داده می شود، که وقتی به پاکت های تجاری استاندارد ارجاع می دهیم، ارتفاع آنها است. دومین اندازه گیری داده شده، ضلع بلندتر است، که عموماً عرض پاکت است.

اندازه‌های استاندارد در پاکت‌های نامه بر اساس استانداردهای بین‌المللی تعیین می‌شود. به طور کلی، اندازه استاندارد برای پاکت‌های نامه در اکثر کشورها ۱۱۰ میلی‌متر (عرض) × ۲۲۰ میلی‌متر (ارتفاع) است. این اندازه به عنوان استاندارد C6 مشهور است.

همچنین، پاکت‌های نامه ممکن است در اندازه‌های دیگری نیز وجود داشته باشند که بسته به نیازهای مختلف برای ارسال نامه‌ها به کار برده می‌شوند.

برخی از اندازه‌های استاندارد در پاکت‌های نامه عبارتند از:

- C4: ۲۲۹ میلی‌متر × ۳۲۹ میلی‌متر

- C5: ۱۶۲ میلی‌متر × ۲۲۹ میلی‌متر

- C6: ۱۱۰ میلی‌متر × ۲۲۰ میلی‌متر

- DL: ۱۱۰ میلی‌متر × ۲۲۰ میلی‌متر (با ارتفاع کمتر و چهار پهلو)

این اندازه‌ها برای استفاده در پاکت‌های نامه همراه با سیستم استاندارد برای طراحی و تولید این پاکت‌ها به کار می‌رود تا حمل و نقل نامه‌ها به شیوه‌ای سریع، ایمن و مؤثر انجام شود.

پاکت‌های استاندارد معمولاً شامل اندازه‌های پاکت‌های C6/C5/C4 هستند. پاکت شماره C6 محبوب ترین اندازه است و با یک اندازه استاندارد که در یک سوم تا شده است مناسب ترین پاکت نامه می‌باشد که همان پاکت نامه معمولی می‌باشد.

پاکت‌های بزرگ برای ارسال اقلامی استفاده می‌شود که یا آنقدر حجیم هستند که نمی‌توانند در یک پاکت با اندازه استاندارد قرار بگیرند، یا برای اقلامی که نمی‌توان آنها را خم یا تا کرد استفاده  می‌شوند.

اندازه پاکت نامه برای اسناد رسمی در بسیاری از کشورها در حدودی استاندارد مشخص است. با این حال، در برخی کشورها ممكن است برای اسناد رسمی اندازه‌های متفاوتی برای پاکت نامه استفاده شود. زیرا بیشتر شرکت ها، دفترخانه ها و ادارات دولتی پاکت نامه های خود را با برند و لوگوی شرکتهای خود طراحی و چاپ می‌نمایند، تا بیانگر برند آن نهاد یا وزارتخانه باشد.

در نهایت، وقتی نوبت به انتخاب اندازه می‌رسد، چه به اندازه استاندارد، کوچک یا بزرگ نیاز داشته باشید، پاکتی را انتخاب کنید که حداقل یک سانتی‌متر  بزرگ‌تر از محتویات آن باشد. 

آخرین مرحله برند سازی

هنگامی که آنچه را که پست می کنید، و اندازه پاکت مورد نیاز خود را در نظر گرفتید، آخرین گام این است که مطمئن شوید پاکت نامه ای که انتخاب کرده اید تاثیر مثبتی بر روی گیرنده نامه شما دارد یا نه و این مطلب با سفارشی سازی امکان پذیر میشود هنگامی که پاکت خود را انتخاب کردید، مرحله بعدی برند سازی می‌باشد. می توانید لوگو و متن خود را به یک مرکز چاپ معتبر سپرده و خیال تان راحت باشد. ما می دانیم که یک پاکت نامه زیبا و باکیفیت چه تفاوتی ایجاد می کند. به همین دلیل است که می‌خواهیم به شما کمک کنیم مطمئن شوید که پاکت ‌هایتان به مثبت ترین شکل ممکن شما را نشان می‌دهند.

انتخاب پاکت نامه مناسب

با بیان این مطلب در خصوص انتخاب درست پاکت نامه صرف نظر از محتویات، یک پاکت نامه با کیفیت بالا و حرفه ای به شما و کسب و کارتان کمک می کند تاثیر قوی تری روی ذهن مخاطب داشته باشید. و اگر نمی توانید آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید، نگران نباشید، ما می توانیم آن را به صورت سفارشی برای شما بسازیم. برای چاپ پاکت خود با چاپ انعکاس در تماس باشید.

سوالات متداول

11111111111111111111111111

222222222222222222222222222222222222

نظرات شما