اهمیت پاکت نامه اداری

اهمیت پاکت نامه اداری: پاکت ناه های اداری که برای قرار دادن اسناد، نامه، مدارک و اشیاء مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به طراحی و چاپ پاکت نامه، کاربرد آن نیز تغییر می‌کند. به عنوان مثال، برخی از این پاکت نامه‌ها به عنوان بسته پستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، برخی با داشتن لایه‌های پوششی ضخیم برای حمل اشیا استفاده می‌شوند و برخی نیز به عنوان حامل کارت عروسی استفاده می‌شوند.

 پاکت نامه‌های اداری انواع مختلفی دارند که معمولاً طرح و یا لوگوی شرکت، سازمان و یا اداره مورد نظر بر روی آن‌ها در چاپ پاکت نامه مورد نظر ثبت می‌‌شود. این پاکت به دلیل طراحی ویژه و منحصر به فردی که دارد به خوبی نمایانگر هویت یکپارچه هر شرکت یا موسسه است.

در این مقاله قصد داریم اهمیت و جایگاه پاکت نامه اداری را در اداره‌جات باهم بررسی کنیم.

اهمیت پاکت نامه اداری

هر شرکت و سازمانی در طول روز با افراد و شرکت‌های زیادی مکاتبه دارد. در شرایطی که افراد به‌طور مستقیم وارد مذاکره نمی‌شوند، این اوراق اداری هستند که می‌توانند شخصیت شما و سازمانتان را در نظر مخاطب ارتقا داده و به‌طور ناخودآگاه در وی ایجاد حس اعتماد نمایند.

اوراق اداری گرچه به‌طور مستقیم ابزاری برای بازاریابی به شمار نمی‌روند، اما به‌طور غیرمستقیم، می‌توانند دیدگاه مخاطب را نسبت به شما شکل دهند. به زبان ساده‌ اگر شما یک شرکت اداری داشته باشید، پاکت نامه‌ای که استفاده می‌کنیم بیانگر اعتباری است که برای مکاتبات خود قائل می‌شوید و درنتیجه ساخت یک پاکت نامه خلاقانه واقعاً اهمیت زیادی دارد.

در ادامه تمام مزیت‌ها و کاربردهای پاکت نامه اداری را نشان از جایگاه مهم آن است، هم معرفی و هم بررسی می‌کنیم.

1.    انتقال اطلاعات در قالب رسمی

ست اداری تمامی مطالب شما را به صورت متون و یا تصاویر منظم به مخاطب ارائه می‌دهد و شما را یک سازمان رسمی معرفی می‌کند؛ اما استفاده از برگه‌های سفید و بدون سربرگ، از دید مخاطب مکاتبات شما را غیررسمی و معمولی نشان خواهد داد که این امر منجر به کاهش اهمیت و یا حتی بی‌ توجهی به مطالب ثبت شده شما می‌گردد.

2.    بالا بردن هویت سازمان از اهمیت پاکت نامه اداری

همان‌قدر که مطالب موجود در مکاتبات مهم است، شکل ظاهری ارائه‌ی آن‌ها نیز اهمیت بالایی دارد؛ زیرا هویت کاری سازمان شما را نشان خواهد داد. استفاده از سربرگ و پاکت‌های طراحی‌شده با لوگوی متعلق به یک سازمان، این ارائه‌ی صحیح را تضمین می‌کند.

3.    سهولت دسترسی مجدد دیگر سازمان‌ها

زمانی که مطالب یا اسنادی را برای مخاطبین خود ارسال می‌کنید با ذکر نام و مشخصات شرکت خود در یک قالب از پیش طراحی‌شده باشد، امکان دسترسی راحت مخاطبین به شما فراهم می‌شود.

پاکت نامه اداری

4.    افزایش امنیت و جلوگیری از کپی‌برداری از اهمیت پاکت نامه اداری

با ثبت اسناد و اوراق در یک چارچوبی که تنها متعلق به برند شما است از هرگونه کپی‌برداری جلوگیری می‌شود. مثلاً اگر قرارداد بین دو سازمان در یک کاغذ سفید ثبت شود، به راحتی افرادی می‌توانند با درج آن اطلاعات بر روی کاغذ سفید و بی‌نام و نشان دیگر و اعمال تغییرات دلخواه، سوءاستفاده کنند.

5.    ایجاد اطمینان و اعتماد

توسط هر یک از اقلام ست اداری ضمن اشاره به معتبر و رسمی بودن نام تجاری سازمان خود می‌توانید برای این نام تجاری نیز یک ارزش و احترام بالایی قائل شوید. این یک نکته‌ی مثبت در جلب اعتماد بیشتر دیگران به شما و برند کاریتان است.

6.    ثبت تمامی مکاتبات از اهمیت پاکت نامه اداری

امروزه در فرآیند تهیه و ثبت مکاتبات اداری، درج اطلاعات مورد نیاز به صورت کامل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا مواجهه با نامه‌ای در یک پاکت ساده و کاغذی سفید اصلاً خوشایند نخواهد بود.

7.    نشان‌دهنده‌ی نظم و ترتیب در سازمان شما

ست اداری با ایجاد نظم و هارمونی از لحاظ رنگ و محتوا این حس را به مخاطب می‌دهد که سازمان شما دارای نظم و ترتیب است و باعث جذب وی به سمت سازمان شما می‌شود.

مهم‌ترین نکات طراحی پاکت نامه اداری

سیستم رنگی مورد استفاده در چاپ پاکت نامه ، CMYK است. به جهت بالا بردن کیفیت کار، رزولوشن فایلی که ارائه می‌دهید می‌بایست حداقل 300 dpi پیکسل در اینچ باشد. همچنین در طراحی پاکت نامه اداری حتماً باید یک حاشیه امن لحاظ کنید.

به این صورت که از هر سمت پاکت حدود 1 سانتی‌متر را در نظر گرفته و در این حاشیه 1 سانتی‌متری هیچ یک از اطلاعاتتان را قرار ندهید و این قسمت را ترجیحاً خالی نگه دارید. چرا که امکان برش خوردن این قسمت وجود دارد و در صورتی که حاشیه امن در نظر گرفته نشود، اطلاعات و مشخصاتتان برش خواهد خورد. این حاشیه را همرنگ زمینه پاکت در نظر بگیرید.

درنهایت این نکته را در طراحی مدنظر داشته باشید که بهتر است هیچ‌گونه حاشیه یا کناره خاصی برای پاکت خود در نظر نگیرید؛ چرا که ممکن است تمام یا قسمتی از آن در برش از بین رفته و کار نهایی، تقارن لازم را نداشته باشد.

تولید و چاپ ست اداری ، چاپ جعبه ،  چاپ ساکت دستی تبلیغاتی ، ساک دستی آماده ، چاپ کاتالوگ ، چاپ سربرگ ، چاپ لیبل ، چاپ روبان ، چاپ اتیکت آویز ، چاپ مارک پارچه ای چاپ کاغذ بسته بندی ، چاپ ساک پارچه ای ، چاپ فولدر تبلیغاتی ، چاپ کارت ویزیت و کلیه ملزومات کاغذی و چاپی توسط مرکز تخصصی چاپ و بسته بندی چاپ انعکاس

مشاوره و سفارش: 33532729–021

09129562575 خطیبی

09121784130 رفیعی

نظرات شما