نکات مهم در انتخاب پاکت نامه اداری

نکات مهم در انتخاب پاکت نامه اداری اغلب در قالب چاپ ست اداری و به‌وسیله چاپ افست در تیراژ ۱۰۰۰ عدد انجام می‌شود. سایز طراحی پاکت در طراحی ست اداری نسبت به دیگر اقلام ست اداری تعیین می‌شود و ازجمله آن سایز پاکت‌ها در سایزهای A4 و A5 و پاکت نامه می‌باشد.

از انواع کاغذها که در چاپ پاکت نامه‌ها رواج دارند می‌توان به کاغذ تحریر و گلاسه و کتان ۱۲۰ گرمی اشاره کرد. چاپ پاکت ارزان و چاپ انواع پاکت نامه در تیراژ کم هم به‌وسیله چاپ دیجیتال قابل انجام است. قیمت چاپ پاکت نامه رابطه مستقیم با نوع کاغذ و سایز کاغذ و چاپ اختصاصی پاکت نامه و چاپ عمومی پاکت‌ها دارد.ما در این مقاله قصد داریم به نکات مهم در انتخاب پاکت نامه اداری بپردازیم. 

پاکت نامه اداری مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

چاپ پاکت حرفه‌ای که با شرکت یا اداره شما همخوانی داشته باشد، باید دارای طرح مناسب و جذاب، کاغذ باکیفیت، چاپ حرفه‌ای و فونت خوانا باشد.

یک پاکت اداری شرکت دو نقش ایفا می‌کند:

حمل محتویات اداری مهم و اسناد

تبلیغات و بازاریابی خاموش

نکات مهم در انتخاب پاکت نامه اداری

  • اطلاعات درست و کامل پستی مانند آدرس پستی و کد پستی باید به‌درستی روی پاکت تعیین و درج شود.
  •  ایمیل مشخص و مربوط به سازمان را درج کنید.
  • اگر شرکت یا سازمان شما دارای وب سایت است، آدرس سایت را بر روی پاکت نامه خام اداری درج کنید.
  • شماره تلفن یا فکس مربوط به سازمان را نیز روی آن بنویسید.
  • نوشتن شعار تبلیغاتی خودتان و یا شرکتتان را حتماً در نظر بگیرید
  •  اطمینان حاصل کنید که در طراحی سربرگ، برندتان را به‌درستی و کامل ارائه کرده‌اید
  • چنانچه قرار است بر روی پاکت اختصاصی از تصاویر و طرح‌های گرافیکی استفاده شود باید از کیفیت بالا برخوردار باشند.
  • چاپ و طراحی پاکت نامه اداری، هم به‌صورت یکرو و هم به‌صورت دو رو انجام می‌پذیرد، یعنی ممکن است طرح بر روی درب پاکت، روی پاکت، پشت پاکت و یا در دو طرف آن چاپ شود.
  • نوع فونت به‌کاررفته و سایز فونت به‌کاررفته در نوشتار روی پاکت بسیار مهم است و باید فونتی خوانا با اندازه فونتی بین 9 تا 12 باشد.
  • طراحی پاکت باید ساده، جذاب و حرفه‌ای باشد رنگ‌های به‌کاررفته در آن در یک طیف رنگی خاص و مناسب و هماهنگ با لوگو باشد و روش چاپ نیز در آن تعیین شود.
  • هم‌چنین از نرم‌افزار مناسب برای طراحی استفاده کنید و از رزولوشن مناسب بری چاپ سربرگ و پابرگ استفاده کنید.
  • قرارگیری عناصر، متون، تصاویر و لوگوها در فایل شما باید به گونه‌ای باشد که وقتی محصول نهایی بُرش زده می‌شود، تصاویر و نوشته‌ها دست نخورده باقی بماند. به این منظور همیشه باید برخی نواحی طرح خود را که ممکن است برش بخورد (از هر طرف کار 5 میلی‌متر)، از عناصر مهم خالی کنید و در عین حال رنگ پس‌زمینه را از هر طرف تا انتهای فایل ادامه دهید تا پس از برش بخشی از محصول بدون رنگ نباشد.
  • از قرار دادن حاشیه در کناره‌های کار به دلیل احتمال عدم تقارن خودداری کنید.

چاپ پاکت نامه

انتخاب پاکت نامه اداری معمولاً بعد از طراحی سربرگ طراحی می‌گردد، به‌گونه‌ای که علاوه بر اینکه جدا بودن بخش آن مشخص است، هماهنگی در آن‌ها نیز مشخص باشد و تنها می‌توان تغییراتی جزئی مثل حذف یا اضافه نمودن یک المان، کم‌رنگ کردن یا پررنگ کردن یک المان و… انجام داد تا حس تکرار از بین برود.

ابعاد پاکت‌ها نسبت به ابعاد سربرگ تعیین می‌گردد به‌طوری‌که از طول حدود یک سانتی‌متر و از عرض حدود یک‌سوم اندازه سربرگ بعلاوه یک سانتی‌متر می‌باشد.

پس از طراحی پاکت‌ها باید قالب آن‌ها نیز طراحی شود تا پس از چاپ بتوان مرحله پاکت سازی و چسب زنی را که قبلاً به روش دستی انجام می‌گرفت را امروزه با دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام دهیم.

طراحان گرافیک مطابق استانداردهای طراحی، قسمت بالا سمت راست پشت پاکت را محل الصاق تمبر در نظر می‌گیرند و نباید در این محدوده هیچ عکس یا متنی قرار داشته باشد.

طراحی پاکت نامه ساده است یا می تواند کمی پیچیده طراحی شود  این فرصتی است که با هزینه ای نسبتاً کم بتوانید آخرین تأثیر را روی گیرنده بگذارید ، اما برای طراحی آن زمان و تلاش زیادی لازم است.

چاپ پاکت به چند روش امکان‌پذیر است؟

یکی از نکات مهم در انتخاب پاکت نامه اداری، توجه به چاپ پاکت است. چاپ پاکت به دو روش افست و دیجیتال امکان‌پذیر است:

چاپ پاکت به روش چاپ افست:

از روش افست می‌توان برای چاپاو انتخاب پاکت نامه اداری به شکل چهار رنگ و یا رنگ ترکیبی استفاده کرد. همچنین هیچ‌گونه محدودیتی در مورد چاپ بر روی اجزای مختلف پاکت وجود ندارد. کیفیت بالا، چاپ در تیراژ بالا، سفارشی‌سازی، هزینۀ کاملاً به‌صرفه برای تیراژ بالا از مزیت‌های چاپ پاکت به روش افست است.

چاپ پاکت به روش چاپ دیجیتال:

چاپ دیجیتال یا فوری برای چاپ پاکت در تعداد کم به‌صرفه است. با استفاده از این روش زمان آماده شدن سفارش بسیار کوتاه است. پاکت‌های تولیدشده با این روش از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

هزینۀ چاپ پاکت بر اساس شکل پاکت، اندازه، رنگ، نوع جنس به‌کاررفته، نوع طراحی، روش تکمیلی به‌کاررفته و روش چاپ کاربردی متفاوت است.

امیدواریم با خواندن این مقاله(نکات مهم در انتخاب پاکت نامه اداری) در انتخاب پاکت نامه اداری دقت لازم را داشته باشید. چاپ انعکاس منتظر نظرات محبت آمیز شما عزیزان است تا بتواند مقالات مفیدی را در اختیارتان قراردهد.

درباره چاپ انعکاس

شرکت چاپ انعکاس ارائه دهنده بهترین و باکیفیت ترین محصولات چاپی از قبیل: چاپ سربرگ، سرنسخه، پاکت، تراکت، تقویم، سررسید و ساک دستی و… می باشد و می توانید برای تماس با ما به صفحه تماس با ما یا پایین صفحه اقدام کنید.

طراحی و چاپ ست اداری ، چاپ جعبه ،  چاپ ساکت دستی تبلیغاتی ، ساک دستی آماده ، چاپ کاتالوگ ، چاپ سربرگ ، چاپ لیبل ، چاپ روبان ، چاپ اتیکت آویز ، چاپ مارک پارچه ای چاپ کاغذ بسته بندی ، چاپ ساک پارچه ای ، چاپ فولدر تبلیغاتی ، چاپ کارت ویزیت و کلیه ملزومات کاغذی و چاپی توسط مرکز تخصصی چاپ و بسته بندی چاپ انعکاس

مشاوره و سفارش: 33532729–021

09129562575 خطیبی

09121784130 رفیعی

نظرات شما