مزیت بهره مندی از ست اداری

مزایای داشتن ست اداری

از مزایای داشتن ست اداری این است که می توانید با استفاده مداوم از لوگو برند سازی کنید. برند سازی می‌ تواند توجه افراد زیادی را به سازمان یا مجموعه ای که دارید، جلب کند و به اعتمادسازی میان مشتریان و افراد طرف قرارداد خود بپردازد. یکی از مزیت‌های استفاده از ست اداری، جلوگیری از کپی کردن و کلاه برداری از اسم و رسم شرکتی شما است.

چاپ ست اداری یکی از بخش های مهم در بهبود شکل جلوه و تاثیر گذاری سازمان می باشد. داشتن ست اداری با یک طرح به عنوان نماد سازمان می تواند شناخت برند را افزایش دهد و هویت شرکت را تقویت کند. همچنین، ست اداری شامل کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه، پوشه، دفترچه یادداشت و تقویم می باشد که همه به صورت یکپارچه طراحی شده اند و باعث ایجاد حس انطباق و تخصص در بین مخاطبان سازمان می شود. این عمل اثرات بسیار مثبت روی رضایت مشتری و برندینگ سازمان دارد.

اهمیت و ضرورت و مزایای داشتن ست اداری

چاپ ست اداری نشان دهنده حرفه‌ای بودن می‌باشد. این ست شامل انواع متفاوتی از مواردی مانند کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه، جعبه نامه و اینویس ها می‌باشد و در کسب و کارهای حرفه‌ای بسیار موثر واقع می‌شود. از طریق ست اداری، می‌توان ارتباطات را با مشتریان تقویت کرده و برای آنان اعتماد و ارزش هنجاری را به نمایش گذاشت. همچنین این ست به عنوان ابزار تبلیغاتی نیز در کسب و کارهای بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. جا افتادن لوگو، شعار و علایق شرکت در این ست، به بالا بردن شناخت و شناسایی کسب و کار و البته جذب مشتریان جدید کمک خواهد کرد.

هر شرکت و سازمانی در طول روز با افراد و شرکت های زیادی مکاتبه دارد. در شرایطی که افراد به طور مستقیم وارد مذاکره نمی شوند، این اوراق اداری هستند که می توانند شخصیت شما و سازمانتان را در نظر مخاطب ارتقا داده و به طور ناخودآگاه در وی ایجاد حس اعتماد نمایند. اوراق اداری گرچه به طور مستقیم ابزاری برای بازاریابی به شمار نمی روند، اما به طور غیر مستقیم، می توانند دیدگاه مخاطب را نسبت به شما شکل دهند.

اقلام ست اداری شامل:

کارت ویزیت، سربرگ A4 و A5، پاکت A4 و A5، پاکت نامه (ملخی)، پاکت "CD"، یادداشت، فولدر یا پوشه، اسناد ارتباطی داخلی، قبوض، پرداخت، ورودی، خروجی و... می‌باشد.

نکات مهم در چاپ ست اداری

لوگو و نماد شرکت:

استفاده از لوگو و نماد شرکت در چاپ ست اداری می‌تواند به عنوان یک روش تبلیغاتی و تقویت هویت برند شرکت مورد استفاده قرار گیرد. در این نوع چاپ‌ها، لوگو و نماد شرکت می‌تواند بر روی محصولاتی مانند دفترچه‌های یادداشت، دفاتر کار، بلوک‌های یادداشت، کارت ویزیت و… چاپ شود. این روش می‌تواند به طراحی جذاب و مناسب برای هر محصول کمک کند و مزیتی برای شناسایی و شناخت هویت برند شما ایجاد کند. همچنین، استفاده از لوگو و نماد شرکت در این نوع چاپ‌ها، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر واقع خواهد شد.

جنس اقلام ست اداری:

در چاپ ست اداری شما می‌توانید از جنس‌های مختلفی مانند تحریر یا کتان استفاده کنید. رایج‌ترین کاغذ جهت چاپ ست اداری، تحریر است.تاثیر جنس اقلام ست اداری بر روی مخاطب با توجه به میزان کیفیت و ظاهری زیبا و متناسب با محیط کار می باشد. استفاده از پوشش های با کیفیت و چاپ های با رنگ های جذاب و متناسب با محیط کار، می تواند باعث تاثیر مثبت بر روی مخاطبان شود و از نظر ذهنی و روانی آنها را تحریک کند. همچنین، استفاده از اقلام با ویژگی های مدرن و مناسب با نیازهای کاربر، می تواند به مخاطبان اطمینان بخشد و باعث ایجاد اعتماد در مورد عملکرد و کارایی شرکت شود. در کل، انتخاب اقلام ست اداری با نکاتی مانند کیفیت، ظاهر، مدرنیته و تناسب با نیازهای کاربر، می تواند به ساختن تصویر خوب و ارتباط خوب با مخاطبان کمک کند.

طراحی روی اقلام:

طراحی ست اداری در تمام اقلام آن باید هماهنگی داشته باشد. مشخص بودن لوگو و استفاده از رنگ سازمانی در طراحی ست اداری شما امری مهم است.

طراحی روی اقلام ست اداری باید شیک، ساده و حرفه ای باشد. برای داشتن یک ست اداری جالب و قابل توجه بهتر است که از رنگ های متنوع و هماهنگ استفاده نشود و بر اساس یک الگو یا خط طرح تمامی اجزای ست اداری ترسیم شوند.

همچنین باید در نظر داشت که از تصاویر بزرگ و پررنگ پرهیز کنید. در کل طرح مشابه و هماهنگ برای تمامی قطعات ست اداری از نظر ظاهری و شکلی آرامش و حس دست دادن به کاربر را پدید خواهد آورد.

اندازه و نوع فونت استفاده شده:

در طراحی و چاپ ست اداری باید در نظر داشت که فونت انتخابی باید خوانا و مناسب برای استفاده طولانی مدت باشد. از فونت‌هایی استفاده کنید که حالت سازمانی و مکاتبه‌ای دارند و فانتزی نباشند. از فونت‌های بالای 10 استفاده نکنید.

سادگی:

در طراحی ست اداری از شلوغ کردن طرح خود بپرهیزید و فضای کافی برای نوشتن بگذارید. المان‌ ها در بالا و پایین اقلام ست اداری نباید فضا را بیش از اندازه‌ی معمول اشغال کند. روی اقلام ست اداری باید از یک طرح ساده، زیبا و متناسب با محیط اداری استفاده شود. این طرح می‌تواند شامل شکل‌های هندسی، کارتونی، گل و گیاهان، خط و نقطه، نوشته‌های زیبا و علائم مختلف باشد.

همچنین، رعایت یک سبک منسجم در طراحی اقلام ست اداری، مانند استفاده از یک رنگ برای همه موارد، می‌تواند باعث ایجاد هماهنگی و تناسب در بین اقلام شود. در نهایت، باید به این نکته توجه کرد که طراحی روی اقلام ست اداری، باید مناسب با نوع کار و فعالیت شرکت یا سازمان باشد.

چاپ درست:

رعایت نکات و قوانین در طراحی ست اداری بدون چاپ حرفه‌ای، امری بیهوده است و توصیه می‌شود فقط از چاپ ست اداری اختصاصی استفاده کنید.کیفیت چاپ در چاپ ست اداری بستگی به دقت و وضوح طراحی و ماشین چاپ دارد. هر چه دقت و وضوح طراحی بالاتر و ماشین چاپ با کیفیت‌تر باشد، کیفیت چاپ نیز بهتر خواهد بود. همچنین، نوع کاغذ و جوهر استفاده شده نیز در کیفیت چاپ تأثیر دارد. به طور کلی، برای دستیابی به کیفیت بالای چاپ ست اداری، بهتر است از ماشین چاپ با کیفیت و مصرف کاغذ و جوهر با استانداردهای بالا استفاده شود.

رنگبندی مناسب:

رنگبندی مناسب برای ست اداری، بستگی به نوع کاربری و محتوای آن دارد. اما در کل، برای جلب توجه و تاکید بر اصالت و صداقت، قرمز و برای اعتماد و صداقت، آبی مناسب هستند. برای جلب توجه و تأکید بر حوزه نوآوری، سبز مناسب است. قهوه ای نیز برای امور مالی و مالیاتی مناسب است. همچنین در برخی موارد، رنگهای تیره و مات نیز برای ایجاد جوی حرفه ای و جدی مناسب هستند. در هر صورت، باید به نظر کلی و طرح کلی ست توجه کرد و رنگ ها را به گونه ای انتخاب کرد که با هم سازگاری داشته باشند و زیبایی و معنایی داشته باشند. برای طراحی ست اداری و نشان دادن سادگی در ست اداری از رنگ های فلت استفاده کنید.

مزایای داشتن ست اداری

انتقال اطلاعات در قالب رسمی ضرورت داشتن ست اداری

ست اداری تمامی مطالب شما را به صورت متون و یا تصاویر منظم به مخاطب ارائه می‌دهد و شما را یک سازمان رسمی معرفی می‌کند. اما استفاده از برگه‌های سفید و بدون سربرگ، از دید مخاطب مکاتبات شما را غیر رسمی و معمولی نشان خواهد داد، که این امر منجر به کاهش اهمیت و یا حتی بی‌ توجهی به مطالب ثبت شده شما می‌گردد.

همان‌قدر که مطالب موجود در مکاتبات مهم است، شکل ظاهری ارائه‌ ی آن ‌ها نیز اهمیت بالایی دارد؛ زیرا هویت کاری سازمان شما را نشان خواهد داد. استفاده از سربرگ و پاکت‌های طراحی شده با لوگوی متعلق به یک سازمان، این ارائه‌ی صحیح را تضمین می‌کند.

سهولت دسترسی مجدد دیگر سازمان‌ها

زمانی که مطالب یا اسنادی را برای مخاطبین خود ارسال می‌کنید با ذکر نام و مشخصات شرکت خود در یک قالب از پیش طراحی شده باشد، امکان دسترسی راحت مخاطبین به شما فراهم می‌شود.

افزایش امنیت و جلوگیری از کپی برداری مهمترین مزیت داشتن ست اداری

با ثبت اسناد و اوراق در یک چارچوبی که تنها متعلق به برند شما است از هرگونه کپی‌ برداری جلوگیری می‌شود. مثلا اگر قرارداد بین دو سازمان در یک کاغذ سفید ثبت شود، به راحتی افرادی می‌توانند با درج آن اطلاعات بر روی کاغذ سفید و بی‌نام و نشان دیگر و اعمال تغییرات دلخواه، سوءاستفاده کنند.

ایجاد اطمینان و اعتماد از مزایای داشتن ست اداری

توسط هر یک از اقلام ست اداری ضمن اشاره به معتبر و رسمی بودن نام تجاری سازمان خود می توانید برای این نام تجاری نیز یک ارزش و احترام بالایی قائل شوید. این یک نکته‌ ی مثبت در جلب اعتماد بیشتر دیگران به شما و برند کاریتان است. استفاده از ست اداری به شما کمک می کند که به عنوان یک حرفه ای ارائه شوید و اعتماد و احترام همکاران، مشتریان و پیمانکاران خود را جلب کنید.

ایجاد تصویر قوی

انتخاب صحیح ست اداری به شما کمک می کند تا یک تصویر قوی و قابل اعتماد ایجاد کنید که ممکن است به افزایش شانس های شما برای پیشرفت در شغل کمک کند.

ثبت تمامی مکاتبات

امروزه در فرآیند تهیه و ثبت مکاتبات اداری، درج اطلاعات مورد نیاز به صورت کامل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا مواجهه با نامه‌ای در یک پاکت ساده و کاغذی سفید اصلا خوشایند نخواهد بود.

نشان‌دهنده‌ی نظم و ترتیب در سازمان شما

ست اداری با ایجاد نظم و هارمونی از لحاظ رنگ و محتوا این حس را به مخاطب می دهد که سازمان شما دارای نظم و ترتیب است و باعث جذب وی به سمت سازمان شما می‌شود.

تبلیغات با ست اداری از مزایای داشتن ست اداری

اگر برای تبلیغات و بازاریابی، بودجه کمی در اختیار دارید با چاپ ست اداری، با قیمت بسیار مناسبی می‌توانید نام و نشان برند خود را به دست مشتری برسانید.

چاپ ست اداری نسبت به کمپین‌ های پرهزینه تبلیغاتی، قیمت بسیار مناسبی دارد. با پرداخت هزینه کم، از نرخ بالای بازگشت سرمایه بهره‌ مند می‌ شوید. همچنین، ست اداری، روش خوبی است تا از طریق آن، به مشتریان و همکاران خود نشان دهید که چقدر برای آنها ارزش قائلید.

تولید و چاپ پاکت ، چاپ ست اداری ، چاپ جعبه ،  چاپ ساکت دستی تبلیغاتی ، ساک دستی آماده ، چاپ کاتالوگ ، چاپ سربرگ ، چاپ لیبل ، چاپ روبان ، چاپ اتیکت آویز ، چاپ مارک پارچه ای چاپ کاغذ بسته بندی ، چاپ ساک پارچه ای ، چاپ فولدر تبلیغاتی ، چاپ کارت ویزیت و کلیه ملزومات کاغذی و چاپی توسط مرکز تخصصی چاپ و بسته بندی چاپ انعکاس

مشاوره و سفارش: 33532729–021

09129562575 خطیبی

09121784130 رفیعی

نظرات شما